this post was submitted on 19 Mar 2024
1 points (100.0% liked)
/r/Denmark
153 readers
1 users here now
GÅ TIL FEDDIT.DK
Kommentarerne du skriver her sendes ikke tilbage til Reddit.
founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
th_smartguy at 2024-03-19 09:50:33+00:00 ID:
kvk1qj4
Jeg kan ikke se, hvorfor Mike Fonseca bliver persona non grata i dansk politik.
Manden har stået midt i helvedes flammehav og fastholdt, at han er glad for sit forhold med en 15-årig pige. Den 15-årige piges forældre har også sagt, at de er glade for ham som svigersøn. Alle virker tilfredse. Intet ulovligt er foregået. Og i mine øjne i den konkrete situation heller ikke noget, som ligefrem er moralsk forkasteligt.
Til gengæld har vi Alex Vanopslagh, som helt åbenbart har begået socialt bedrageri sammen med flere andre folketingsmedlemmer.
Rasmus Prehn har stjålet af ministeriets kasse.
Jeppe Kofoed har udnyttet sin position til at have sex med en ligepræcis 15-årig og efterlader hende grædende på gulvet og er generelt meget afvisende overfor hele sagen. Owner ingenting.
Enhver almindelig person var som minimum blevet tiltalt for de begåede forhold. Sikkert også straffet. Det er både ulovligt og moralsk forkasteligt at stjæle, snyde statskassen eller udnytte en særlig position til at have sex med en helt unge pige for så at efterlade hende grædende og forladt på et badeværelsesgulv.
Men disse personer har alle formået at have en karriere i politik. Men ikke Fonseca må vi forstå.
Klassisk idioti og mangel på kongruens i vores moralske kompas. Folk er retarderede i det her land. Det bliver man nødt til at indse for at bevare sin fornuft.
Slibestenenen at 2024-03-19 11:10:21+00:00 ID:
kvk8za7
Fordi hans morale er forkastelig.
Det gør det kun værre. Det er ikke beundringsværdigt at holde fast i sit standspunkt, når man foretager sig noget moralsk forkasteligt.
Jeg bemærker, at du ikke nævner pigen. Mon hun er tilfreds? Har hun reelt mulighed for at sige det hvis hun ikke er, når hun ikke er personlig myndig, og er underlagt sine forældre og en 30 årig mand.
Skræmmende. Du bør nok virkeligt genoverveje nogle ting.
Den rene whataboutism. Det er ikke et enten/eller spørgsmål. Det er fuldt ud muligt at fordømme Mike Fonseca samtidig med at man fordømmer andre, der handler amoralsk. Jeg vil gerne give dig, at fordømmelsen burde være kraftigere overfor et udsnit af de personer og sager du nævner. Men det forsvarer ikke på magisk vis Fonsecas handlinger.
Din vrede - Også i dit tidligere indlæg - Med dine mange skældsord mod "folk" og "danskhed" er ikke et gyldigt argument for noget som helst. "Dem der ikke er enige med mig er [indsæt grimme ord og mærkater]", er ikke et gyldigt argument for noget som helst.
th_smartguy at 2024-03-19 11:40:45+00:00 ID:
kvkc6al
Whataboutism. I guder. Du bliver nødt til at gøre op med dig selv, om du vil være en del af den dilettantiske skole eller om du vil være en mere seriøs debattør.
Der er intet i vejen med relevant perspektiveringer, især ikke når vi begynder at tale om noget så abstrakt som det moralsk rigtige i handlinger og hvilke konsekvenser det skal have. Det giver ikke mening at sanktionere/bedømme alle handlinger isoleret for dem selv. Der skal være en rød tråd. Bare en tynd rød tråd. Her er der ingen tråd overhovedet.
Sat i det lys er det min helt klare opfattelse, at behandlingen af Fonseca har været alt for hård ctr. andre sager, der i mine øjne er langt værre - ligefrem ulovlige.
Og du skal lade være med at manipulere med hvad jeg har skrevet og ikke skrevet i mine indlæg. Er du ikke begavet nok, så bare undlad at kommentere.
Slibestenenen at 2024-03-19 12:00:37+00:00 ID:
kvkegn5
Skru lige ned for dominansen min gut. Jeg skal nok selv styre, hvad jeg bliver nødt til. Det er ikke rigtigt noget du kommer til at have inflydelse på selvom du åbenbart drømmer om det.
Jeg tror det der forvirrer dig er, at du har ret. Men at det du har ret i ikke på nogen måde er et argument du kan bruge til det du prøver at bruge det til. Det er den rene whataboutism. Om vi lod Mette Frederiksen pisse små spædbørn i munden på live TV uden at fordømme det, så ville det ikke gøre det mindste, for at gøre Fonescas handlinger bedre eller mere moralske.
Hvad mener du jeg har manipuleret?
Ah. Personangreb og raseri. Så ved man da med sikkerhed at vedkommende ikke havde nogle rationelle argumenter.
Det eneste jeg vil gøre er at nyde, at jeg er fri til at begå mig i livet og på reddit uden at behøve at rette mig efter ordrer du smider efter mig i bydeform. Og det kommer du nok aldrig til at kunne gøre så meget ved.