this post was submitted on 21 Mar 2024
1 points (100.0% liked)
/r/Denmark
153 readers
1 users here now
GÅ TIL FEDDIT.DK
Kommentarerne du skriver her sendes ikke tilbage til Reddit.
founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 06:06:12+00:00 ID:
kvuox5v
Den løsning der virker til at ligge lige til højrebenet er at forbyde influencers. Several problems solved at once.
de_matkalainen at 2024-03-21 06:31:08+00:00 ID:
kvuqz8f
Især dem der er modbydelige nok til at poste deres børn.
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 06:47:09+00:00 ID:
kvusa6l
Vi er enige om at der i forvejen er problemer med en masse influencere der reklamerer til børn, uden at gøre opmærksom på det er reklamer mv. ikke?
Hvad er forskellen på det her og det sladderbladene har gjort ved rigtige kendte i årtier?
De ville være kendte, og med det følger en masse skrammel.
Jeg er mere bekymret over politikere der ikke har lyst til at være politikere fordi Facebook flyder over med ondskabsfuldheder. Hvad skulle det gøre af forskel om folk loggede ind så man vidste hvem de er? På Facebook sidder de og skriver grimme ting fra en profil der har deres navn, billede og hjemby, måske endda billeder af deres børn mv. Hvordan skulle det gøre en forskel at man ved hvem der poster ting på reddit?
smors at 2024-03-21 08:22:45+00:00 ID:
kvuzt6s
At sladderblade trods alt er tilmeldt pressenævnet, så der bliver holdt en lille smule øje med dem.
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 12:46:59+00:00 ID:
kvvpy03
Og private ligger under for lovgivning om injurier, så hvis disse posts er slemme nok, må man gå ud fra at politiet tager sig af anmeldelser. Der er jo også kun tale om sladder grupper, hvis de ikke var på reddit, så ville de formentlig være på et andet fora. Jeg har svært ved at se hvordan det skal blive en samfundsmæssig opgave endsige at løfte den for at sørge for internettet kun indeholder sandheder.
Hvad sker der med de mennesker der skriver grimme ting på Facebook?
smors at 2024-03-21 12:50:48+00:00 ID:
kvvqhd5
I teorien er injurier strafbare. I virkeligheden kan du skrive hvad du vil på Reddit og andre steder med (semi)anonyme brugerer. Politiet kommer ikke til at vride IP adresser ud af Reddit fordi nogen har skrevet at en eller anden influencer er på stoffer.
Folk der skriver grimme ting på Facebook slipper som regel af sted med det, men det hænder da at nogen bliver straffet. Men så er det som regel for noget grovere end injurier.
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 13:34:47+00:00 ID:
kvvwx1g
Det er vel netop min pointe. At problemet ikke er så stort endda. Samt at skulle til at gennemtvinge mitid login eksempelvis er at skyde gråspurve med intercontinentale krydsermissiler.
smors at 2024-03-21 14:17:03+00:00 ID:
kvw3pkt
Jeg forstår ikke hvordan du kommer frem til den konklusion. Noget af det der bliver skrevet er formentlig strafbare injurier. Men det er svært at efterforske og ikke en specielt grov forbrydelse. Så politiet henlægger sagerne, hvis der overhovedet kommer nogle anmeldelser.
Men det er et problem for dem det går ud over. Det er ikke specielt fedt at hvis nogen googler dit navn kommer der en strøm af løgne om dig.
Men vi kan da blive enige om at MitID login er en alt for stor hammer. Det vil alligevel ikke virke, hvorfor skulle Reddit dog implementere det.
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 14:27:58+00:00 ID:
kvw5jph
Så var det nok ikke så slemt, men det er selvfølgelig også en måde at få opmærksomhed på.
Det kan jeg godt forestille mig, men så vidt jeg ved kan du ret let rette henvendelse til Google og få det fjernet.
Længere er den vel ikke. Jeg har svært ved at se hvordan det er forskelligt fra alt muligt andet sladder. Vi har lige været igang med Onkel Reje, det var træls og det var synd for ham. Men jeg har svært ved at se hvad man skal gøre ved det uden at spilde en frygtelig masse tid og penge på et problem der ikke er overvældende stort.
Det vi kan gøre ved det er at forsøge at opføre os ordentligt alle sammen, og påtale når folk er røvhuller, opdrage vores børn bedre end vores forældre opdrog os.
FlimsyAction at 2024-03-21 08:23:03+00:00 ID:
kvuztzg
Pressenævnet er en forskel. Det er ikke annonyme afsendere er en anden.
Kort sagt kan de realistisk retforfølges for bl.a. injurie hvilket er meget svært med reddit brugere
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 12:49:27+00:00 ID:
kvvqael
Hvorfor? Politiet forlanger en log af Reddit hvis de har en dommerkendelse, og i forvejen bliver al internet aktivitet logget af uvisse årsager, det må være en smal sag. Det bliver nok bare ikke anset som vigtigt eller slemt nok?
Hvad så med Facebook? Forfølges alle injuriesager der? Er disse sager vigtigere fordi der er tale om influencere, eller får de bare mere opmærksomhed end os andre?
FlimsyAction at 2024-03-21 13:03:08+00:00 ID:
kvvs86q
Tror du politiet bare jkan kigge i deres logs og finde ud af at redituser-764 logger ind fra ip 34.56.60.101 og så besøger Jens Peter? Eller de automatisk ved emailen thowawaygossip25 hører til hans Nielsen?
Reddit er en udenlandsk tjeneste uden dansk kontor hvilket gør det endnu sværere. Facebook kan de trods alt henvende sig til den danske afdeling.
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 13:36:54+00:00 ID:
kvvx8t5
Hvis forbrydelsen er slem nok, så kan de få en dommerkendelse og få de informationer de har brug for. Pointen er netop at forbrydelsen ikke står mål med den indsats der skal leveres for at fange "forbryderne". Om Facebook og Reddit har et Dansk kontor eller ej, er faktisk fuldstændigt ligegyldigt. Men spørgsmålet er nok nærmere om Dansk lovgivning gælder på udenlandske sider....
No_Gur_277 at 2024-03-21 08:32:49+00:00 ID:
kvv0kvc
influencers er altså bare folk der poster på internettet, du vil forbyde dig selv.
Jeg ved godt at i alle er super seje og hader cringe influencers men kan i prøve at forklare mig hvad de er hvis ikke bare folk der poster på internettet?
Drive_Shaft_sucks at 2024-03-21 08:45:13+00:00 ID:
kvv1j0b
Nej.
No_Gur_277 at 2024-03-21 08:45:56+00:00 ID:
kvv1kyc
..jo?
Obstructionitist at 2024-03-21 11:19:27+00:00 ID:
kvvf8yr
En influencer, er en person som arbejder med influence-marketing. Altså poster på internettet primært i markedsføringsøjemæd.
Alle influencers er folk der poster på internettet, men alle der poster på internettet er ikke influencers.
No_Gur_277 at 2024-03-21 11:33:24+00:00 ID:
kvvgrre
Så f.eks. en youtuber med mange seere men som ikke reklamere for noget er ikke en influencer?
Obstructionitist at 2024-03-21 12:44:54+00:00 ID:
kvvpnnv
Nej, det er det ikke.
No_Gur_277 at 2024-03-21 12:45:57+00:00 ID:
kvvpszy
Aha, det tror jeg ikke de fleste er enige i.
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 12:50:12+00:00 ID:
kvvqeaq
Det tror jeg du tager fejl omkring.
Obstructionitist at 2024-03-21 13:03:39+00:00 ID:
kvvsavl
Det er lige meget hvad du tror. Det er definitionen på en influencer. En person som bruger sin tilstedeværelse på sociale medier, som platform til - på vegne af virksomheder - at influere sine følgere til at købe virksomhedens produkter/ydelser.
En person som deler videoer på YouTube af sin hverdag, men ikke bruger det til reklame, er ikke en influencer. Det er en Vlogger.
En person som lægger billeder af sine katte på instagram, men ikke bruger det til reklame, er ikke en influencer.
En person som lægger dansevideoer på TikTok, men ikke bruger det til reklame, er ikke en influencer.
Man er altså ikke influencer, bare fordi man lægger ting på internettet og har følgere. Mange bliver influencers, når de får mange følgere, fordi virksomheder kontakter dem og vil have dem til at markedsføre deres produkter. Men de er altså ikke per automatik influencere, bare fordi de poster på sociale medier. Det handler om i hvilket øjemæd man laver de her posts.
No_Gur_277 at 2024-03-21 13:07:54+00:00 ID:
kvvswlk
influencer
noun
One who, or that which, influences.
A person who or a thing which influences.
Obstructionitist at 2024-03-21 13:29:55+00:00 ID:
kvvw6i2
influencer
noun
-- Merriam-Webster
influencer
-- Den Store Danske
influencer
-- Dansk Sprognævn
influencer
-- Cambridge Dictionary
influencer
-- Oxford English Dictionary
Skal jeg fortsætte?
Intet sted står der;
influencer
Someone who posts on the internet.
NyarlathotepHastur at 2024-03-21 23:21:23+00:00 ID:
kvysqun
Du udstiller din dumhed
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 12:54:16+00:00 ID:
kvvqz92
Der må siges at være en væsentlig forskel på en der bare skriver en kommentar på Reddit og en Influencer. Glad for at kunne opklare det for dig.
No_Gur_277 at 2024-03-21 13:08:45+00:00 ID:
kvvt101
influencer
noun
One who, or that which, influences.
A person who or a thing which influences.
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 13:40:38+00:00 ID:
kvvxtvm
Aha så det er det niveau.. Nu skal jeg poste de linjer du undlod..
Jeg tror vi er færdig her, du bliver lidt latterlig nu.
No_Gur_277 at 2024-03-21 13:44:39+00:00 ID:
kvvygkf
Jeg undlod intet.
https://www.wordnik.com/words/influencer
Firm-Geologist8759 at 2024-03-21 13:55:36+00:00 ID:
kvw07no
Jo du skippede helt sikkert sund fornuft.
No_Individual_6528 at 2024-03-21 21:50:36+00:00 ID:
kvydld8
New ones gained. Tænker du skrev før du tænke blev det sgu ikke for klogt sagt