this post was submitted on 23 Mar 2024
1 points (100.0% liked)
/r/Denmark
153 readers
1 users here now
GÅ TIL FEDDIT.DK
Kommentarerne du skriver her sendes ikke tilbage til Reddit.
founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Any-Election9100 at 2024-03-23 17:06:04+00:00 ID:
kw7wpob
Skattestigninger kommer til at ramme SMV’er. Enhedslistens politik er de facto skadelig for Danmarks konkurrenceevne. Vi kan ikke leve i danske husholdninger med en skattesats, der bliver 50-60-70 procent. Virksomheder skal give markant højere lønninger for at husholdninger skal kunne opretholdes. Enhedslistens politik vil føre til mere stat, mere offentligt pseudoarbejde og det vil komme til at undergrave vores velfærdssamfund endnu mere.
TonyGaze at 2024-03-23 17:39:14+00:00 ID:
kw828sg
Det tror jeg ikke at der er nogle der benægter, og visse skatter og afgifter er også relevante at pålægge SMV'er, f.eks. CO2-afgifter for landbruget.
Bare et ideologisk postulat, man kan være enig eller uenig i.
Det er ikke sådan, at Enhedslistens program ligefrem lægger op til en indkomstskat på 50-60-70 procent. Men det er selvfølgelig nemt for dig, bare at komme med hyperbole løgne.
Det er en god ting, at arbejdere får mere i løn. Særligt hvis vi kombinerer det med Enhedslistens forslag om lavere skat. Så vil mange arbejdere få flere penge mellem hænderne.
Postulat, og ikke nødvendigvis en dårlig ting, vel? Hvis "mere stat" er flere pædagoger og sygeplejersker, flere rettigheder for folket, flere muligheder i uddannelse og på arbejdsmarkedet, så er "mere stat" jo ikke en dårlig ting.
Definer det eksisterende offentlige pseudoarbejde, og forklar hvilke dele af Enhedslistens politik, der automatisk vil føre til mere af det. Kampen mod bureaukrati i det offentlige har endnu ikke sejret når borgerlige og sosser har stået for det, så kan man ikke også sige det samme om dem?
Det må du gerne forklare. Hvordan?
Any-Election9100 at 2024-03-23 17:43:39+00:00 ID:
kw82z5g
Jeg tror, du skal prøve at sætte deres politik ind i en verden af realitet. Den vil ikke fungere i praksis. Og jo, de går ind for skattestigninger ellers vil du ikke kunne få så mange pædagoger, lærere osv., man ønsker.
TonyGaze at 2024-03-23 17:48:25+00:00 ID:
kw83s7y
Det her er jo bare tomme floskler, som man kan sige om ethvert parti, hvis ikke man ønsker at engagere sig med dem. Men man siger ingenting. Jeg kunne også sige:
"Jeg tror du skal prøve at sætte Konservatives politik ind i verden af realitet. Den vil ikke fungere i praksis."
"Jeg tror du skal prøve at sætte DF's politik ind i verden af realitet. Den vil ikke fungere i praksis."
"Jeg tror du skal prøve at sætte LA's politik ind i verden af realitet. Den vil ikke fungere i praksis."
Det er tomme ord, uden nogen betydning, andet end at du er uenig, og i stedet for bare at sige du er uenig, er du nødt til at påstå, at dem du er uenig med, deres politik er urealistisk (underforstået, at det du støtter, er det realistiske.)
Der er ingen der siger, at Enhedslisten ikke går ind for skattestigninger. Det gør de. Spørgsmålet er hvordan skattestigningerne udformes, og hvem der rammes. Og her står Enhedslisten for at lette skatten på lavindkomstgrupper, og hæve den på aktier, kapital, ejendom, og de rigeste.