this post was submitted on 26 Mar 2024
1 points (100.0% liked)

/r/Denmark

153 readers
1 users here now

GÅ TIL FEDDIT.DK

Kommentarerne du skriver her sendes ikke tilbage til Reddit.

founded 2 years ago
MODERATORS
 
Dette indlæg blev automatisk arkiveret af Leddit-botten. Vil du diskutere tråden? Tilmeld dig på feddit.dk!

The original was posted on /r/denmark by /u/Kastvaekbruger1234 at 2024-03-26 14:53:11+00:00.

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (2 children)

TheBakedDane at 2024-03-26 15:17:26+00:00 ID: kwnehhe


Der er vist en bruger eller to herinde der ryster i bukserne lige nu.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (2 children)

Astroels at 2024-03-26 15:06:57+00:00 ID: kwng8j4


Hvis man vil anklage brugere for straffelovsovertrædelser, bør man være præcis.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (2 children)

Sensivera at 2024-03-26 15:08:37+00:00 ID: kwngiup


Hvis man anklager befolknings grupper bør man være præcis.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Peter34cph at 2024-03-26 15:18:17+00:00 ID: kwni7xf


Hvis man vil intimidere de ateistiske religionskritikere til tavshed, så trækker man racismekortet.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Sensivera at 2024-03-26 15:21:07+00:00 ID: kwniq3x


Eller hvis man vil flytte fokus snakker man om et racisme kort, som aldrig helt manifesterer sig.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago

Peter34cph at 2024-03-26 17:57:21+00:00 ID: kwob6vb


Jeg tror på dig, når du skriver, at der forekommer reel racisme herinde.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Tumleren at 2024-03-26 18:18:25+00:00 ID: kwof0aa


Hvem anklager befolkningsgrupper for noget?

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago

Sensivera at 2024-03-26 18:30:27+00:00 ID: kwoh7b3


Der er ofte poster herinde der hænger bestemte befolkningsgrupper ud herinde. Dem har du vel set. Poster som vil have nogle smidt ud af landet, eller bruger øgenavne omkring befolkningsgrupper. Det er dem den originale kommentar henviser til. De nævner ingen specifikt, så jeg mener heller han burde gøre det. Giver det mening? Eller skulle jeg havde lavet /s Var selv I tvivl.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (2 children)

TheBakedDane at 2024-03-26 15:12:47+00:00 ID: kwnh95p


Personfnidder er imod reglerne, men godt forsøgt ;).

Jeg er sikker på, at brugerne godt selv ved hvem de er. Desuden havde jeg ingen bestemte brugere i tankerne da jeg skrev min kommentar. Jeg har anmeldt en del kommentarer, og mange af dem førte til bans, og siden har jeg ikke set brugerne igen, hvis de fik en politianmeldelse oveni hatten ville det være ganske fortjent.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

-Percentage- at 2024-03-26 15:19:37+00:00 ID: kwnigjg


Du ryger det grønne? Er det ikke imod lovgivningen? Tænker en politianmeldelse ville være passende her.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

TheBakedDane at 2024-03-26 15:21:45+00:00 ID: kwniu1m


Du ryger det grønne? Er det ikke imod lovgivningen? Tænker en politianmeldelse ville være passende her.

Du skal være mere end velkommen til at anmelde mig til politiet, hvis du mener jeg har overtrådt loven.

u/Online-Politiet, kommer I og sætter mig i håndjern?

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

-Percentage- at 2024-03-26 15:28:36+00:00 ID: kwnk1u4


Nah jeg er ikke så smålig jeg melder noget til nogen, hvor det ikke har personfare for andre ;)

Ryg og sig hvad du vil. Jeg påpegede blot lidt hykleri fra din side af.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

TheBakedDane at 2024-03-26 15:31:02+00:00 ID: kwnkhf0


Nu vil jeg mene at der er en smule forskel på at opfordre til at slå muslimer eller transkønnede ihjel, som jeg desværre har set nogle gange, og ryge lidt cannabis. Men hvis du vil kalde det hykleri er det sådan set fair nok.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

-Percentage- at 2024-03-26 15:33:36+00:00 ID: kwnkxqy


Det er også trusler og falder i en anden kategori end hvad der originalt blev diskutteret. Har du andre stråmænd du lige skal af med? Kom med dem.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

TheBakedDane at 2024-03-26 15:38:01+00:00 ID: kwnlq0e


Nu går diskussionen jo på straffelovens § 266 b, hvor jeg hentyder til at flere på r/Denmark har overtrådt denne lov.

Hvis du ikke er bekendt med straffelovens § 266 b, så nævnes trusler direkte i denne lov.

§ 266 b Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse eller tro eller sit handicap eller på grund af den pågældende gruppes seksuelle orientering, kønsidentitet, kønsudtryk eller kønskarakteristika, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago

-Percentage- at 2024-03-26 15:38:57+00:00 ID: kwnlw5q


Og artiklen handler om vittigheder og det gør diskussionen også. Prøv igen.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Astroels at 2024-03-26 15:31:29+00:00 ID: kwnkkb6


Det er ikke et forsøg på noget.

Men jeg da fornemme det er et modus operandi hos de brugere som kommer med uspecifikke anklager, at henvise til reglerne, frem for bare at være klare i spyttet.

Edit: Her fik jeg en del downvotes for at efterspørge konkrete eksempler. https://www.reddit.com/r/Denmark/comments/1b8w2l5/comment/ktrw34m/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button

Edit: Her gav det pudsigt nok et par upvotes at spørge efter eksempler: https://www.reddit.com/r/Denmark/comments/1b5ioz9/comment/kt5tlob/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (2 children)

TheBakedDane at 2024-03-26 16:11:25+00:00 ID: kwnrppz


Jeg forstår ikke hvad du efterspørger. Som skrevet må jeg ikke linke til kommentarer skrevet af andre brugere. Men hvis man har skrevet at transkønnede eller muslimer skal dø eller andet forfærdeligt, så tænker jeg at det er noget man husker. Hvilket er det min kommentar hentyder til.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago

Gnaskefar at 2024-03-26 17:33:30+00:00 ID: kwo6roa


Som skrevet må jeg ikke linke til kommentarer skrevet af andre brugere.

Den regel er ændret for lang tid siden.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (2 children)

Astroels at 2024-03-26 16:14:13+00:00 ID: kwns7nx


Jeg efterspørger at du undlader at komme med anklager om straffelovsovertrædelser, som du ikke ønsker at præcisere.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Sensivera at 2024-03-26 16:51:11+00:00 ID: kwnyzx3


Skrev han ikke lige et eksempel eller misforstår jeg.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Astroels at 2024-03-26 16:59:34+00:00 ID: kwo0j9n


Nej. Det er diffus henvisning til noget der angiveligt er blevet skrevet. Et citat og brugernavn burde være minimum, hvis man vil anklage for straffelovsovertrædelser.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago

Sensivera at 2024-03-26 17:00:45+00:00 ID: kwo0qxn


Men må man nævne brugernavne herinde. Må sige jeg ikke selv har så godt styr på reglerne. Og hvis du ikke tror, det han beskriver, er noget der forekommer herinde. Så mener jeg du har skyklapper på.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

TheBakedDane at 2024-03-26 16:42:54+00:00 ID: kwnxg1y


Jeg har præciseret så godt som jeg nu kan inden for det regelsæt jeg er blevet givet. Hvis du ikke er tilfreds med regelsættet må du skrive til moderatorerne.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago

Astroels at 2024-03-26 17:02:51+00:00 ID: kwo14rh


Hvis du ikke er tilfreds med regelsættet må du skrive til moderatorerne.

Jeg kommer med kommentarer til regelsættet i de relevante tråde.

Edit: Men nu hvor vi debatterer eventuelle regelændringer, hvad er så din holdning til de regler der - angiveligt - forhindrer dig i at konkretisere dine anklager?

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Mortonwallmachine at 2024-03-26 19:21:57+00:00 ID: kwoqkc9


Ja, dem der får dårlig samvittighed over at læse den her slags ved jo godt de laver noget forkert.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago

TheBakedDane at 2024-03-26 19:26:41+00:00 ID: kworffn


Vi er helt enige!

Jeg er vild med sort humor, men hvis jeg laver sjov med en minoritet, så skal dem jeg laver sjov med også synes det er sjovt. Det synes jeg er en god måde at teste på, om man går over grænsen eller ej.

Humor er også en måde at binde os tættere sammen på som mennesker, og det er noget jeg benytter meget i mit pædagogiske arbejde til at danne relationer. Dog tilpasser jeg selvfølgelig min humor til målgruppen, og benytter mig af en masse selvironi.