this post was submitted on 13 Jun 2025
9 points (100.0% liked)

Spørgsmål og Svar

355 readers
2 users here now

Her kan du spørge andre brugere om lige hvad du vil. Intet spørgsmål er for småt og der findes ingen dumme spørgsmål.

Regler

  1. Indlæg skal være reelle spørgsmål som er spurgt i god tro. Indlæg må ikke være brok skjult som et spørgsmål og spørgsmål må ligeledes ikke være ladede.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Jeg har været så heldig at få en P-bøde to gange samme sted tilbage i efteråret – med lidt over en måneds mellemrum. Jeg klagede med det samme over den første, men inden jeg fik svar på klage 1, modtog jeg bøde 2. I begge tilfælde brugte jeg firmaets egen app til at registrere min parkering.

Ifølge firmaet har jeg tjekket ind det forkerte sted (zone 4401 i stedet for 4471). Problemet er bare, at på den pågældende parkeringsplads er der kun én zone tilgængelig i deres app – jeg kan ikke vælge andre zoner.

Det har siden vist sig, at det kun er et problem i deres app. Hvis jeg havde brugt en af de andre apps, var det kun den korrekte zone, der var tilgængelig. Jeg mener derfor, at jeg er uden skyld – jeg har brugt firmaets egen app og valgt den eneste mulighed, der var. Da jeg klagede over bøderne, havde jeg endnu ikke opdaget fejlen og har derfor betalt den ene bøde. Men nu, hvor jeg er blevet opmærksom på problemet, har jeg ikke i sinde at betale den anden – og vil egentlig gerne have pengene tilbage for den første.

Er der nogen af jer, der har erfaring med at klage over P-bøder og rent faktisk få medhold? Det koster et mindre gebyr at klage, så jeg er i tvivl om, hvorvidt det er pengene værd.

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] Underbroen 4 points 2 days ago

Jo tak! Jeg er på tredje klage til Parkeringsselskabet, det var parkeringsklagenævnet, jeg henviste til, men det var også en smule uklart, sorry!