this post was submitted on 16 Mar 2024
1 points (100.0% liked)

/r/Denmark

153 readers
1 users here now

GÅ TIL FEDDIT.DK

Kommentarerne du skriver her sendes ikke tilbage til Reddit.

founded 2 years ago
MODERATORS
 
Dette indlæg blev automatisk arkiveret af Leddit-botten. Vil du diskutere tråden? Tilmeld dig på feddit.dk!

The original was posted on /r/denmark by /u/SendStoreMeloner at 2024-03-16 16:39:50+00:00.

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Alternative_Pear_538 at 2024-03-16 19:00:44+00:00 ID: kv6cey5


for dyrt for de korte ture

Hvis du tager S-toget 2 stop på arbejde dagligt, betaler du 820 kr om måneden med rejsekort. Så selv hvis det var det eneste du rejste, ville denne billet stadig være en fordel. Så det passer ikke at det er for dyrt til korte ture.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Peter34cph at 2024-03-16 19:06:09+00:00 ID: kv6d9uy


Rigtigt nok, men forslaget handler slet ikke om de korte ture. Dem dækker kortet ikke.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

tahatmat at 2024-03-16 19:15:08+00:00 ID: kv6ep8u


Hvad mener du med det? Som jeg læser forslaget er S-tog dækket, og jeg læser ikke noget om distancekrav.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago (1 children)

Peter34cph at 2024-03-16 19:19:19+00:00 ID: kv6fdbu


Du har ret, S-tog er inkluderet, men for mange både starter og slutter "den korte tur" med at man skal fra sin bolig og hen til en station, og så skal man fra stationen og til destimationen.

Og disse first mile og last mile-ture skal man stadig betale for selv, da de jo ofte foregår med bybus eller metro.

[–] Dannebot@leddit.danmark.party 1 points 1 year ago

tahatmat at 2024-03-16 20:21:15+00:00 ID: kv6p3yi


Okay, men HVIS man kun skal en kort tur med S-tog så er det halv pris ift. i dag. Og den økonomiske fordel bliver kun større jo længere man skal. Dette forslag, hvis vedtaget, vil give en stor økonomisk fordel til de mange mennesker der bor langs S-togslinjerne og som er afhængige af de relativt korte ture ind til byen.

Jeg forstår ikke helt hvorfor metro, bus og lokalbaner ikke er inkluderet i forslaget, og det vil selvfølgelig gå ud over nogen, især inde i byerne.