Alternative_Pear_538 at 2024-03-16 19:00:44+00:00 ID: kv6cey5
for dyrt for de korte ture
Hvis du tager S-toget 2 stop på arbejde dagligt, betaler du 820 kr om måneden med rejsekort. Så selv hvis det var det eneste du rejste, ville denne billet stadig være en fordel. Så det passer ikke at det er for dyrt til korte ture.
Peter34cph at 2024-03-16 19:19:19+00:00 ID: kv6fdbu
Du har ret, S-tog er inkluderet, men for mange både starter og slutter "den korte tur" med at man skal fra sin bolig og hen til en station, og så skal man fra stationen og til destimationen.
Og disse first mile og last mile-ture skal man stadig betale for selv, da de jo ofte foregår med bybus eller metro.
Okay, men HVIS man kun skal en kort tur med S-tog så er det halv pris ift. i dag. Og den økonomiske fordel bliver kun større jo længere man skal. Dette forslag, hvis vedtaget, vil give en stor økonomisk fordel til de mange mennesker der bor langs S-togslinjerne og som er afhængige af de relativt korte ture ind til byen.
Jeg forstår ikke helt hvorfor metro, bus og lokalbaner ikke er inkluderet i forslaget, og det vil selvfølgelig gå ud over nogen, især inde i byerne.
Alternative_Pear_538 at 2024-03-16 19:00:44+00:00 ID:
kv6cey5
Hvis du tager S-toget 2 stop på arbejde dagligt, betaler du 820 kr om måneden med rejsekort. Så selv hvis det var det eneste du rejste, ville denne billet stadig være en fordel. Så det passer ikke at det er for dyrt til korte ture.
Peter34cph at 2024-03-16 19:06:09+00:00 ID:
kv6d9uy
Rigtigt nok, men forslaget handler slet ikke om de korte ture. Dem dækker kortet ikke.
tahatmat at 2024-03-16 19:15:08+00:00 ID:
kv6ep8u
Hvad mener du med det? Som jeg læser forslaget er S-tog dækket, og jeg læser ikke noget om distancekrav.
Peter34cph at 2024-03-16 19:19:19+00:00 ID:
kv6fdbu
Du har ret, S-tog er inkluderet, men for mange både starter og slutter "den korte tur" med at man skal fra sin bolig og hen til en station, og så skal man fra stationen og til destimationen.
Og disse first mile og last mile-ture skal man stadig betale for selv, da de jo ofte foregår med bybus eller metro.
tahatmat at 2024-03-16 20:21:15+00:00 ID:
kv6p3yi
Okay, men HVIS man kun skal en kort tur med S-tog så er det halv pris ift. i dag. Og den økonomiske fordel bliver kun større jo længere man skal. Dette forslag, hvis vedtaget, vil give en stor økonomisk fordel til de mange mennesker der bor langs S-togslinjerne og som er afhængige af de relativt korte ture ind til byen.
Jeg forstår ikke helt hvorfor metro, bus og lokalbaner ikke er inkluderet i forslaget, og det vil selvfølgelig gå ud over nogen, især inde i byerne.