this post was submitted on 21 Mar 2024
1 points (100.0% liked)
/r/Denmark
153 readers
1 users here now
GÅ TIL FEDDIT.DK
Kommentarerne du skriver her sendes ikke tilbage til Reddit.
founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Worried_Toe2934 at 2024-03-21 20:32:45+00:00 ID:
kvxzmc7
Gør alle partier ikke det?
Character_Shop7257 at 2024-03-21 20:52:35+00:00 ID:
kvy38zm
Pritty much. Det er bare federe at pege på LA end S
Titteboeh at 2024-03-21 20:54:08+00:00 ID:
kvy3jfy
Eller også var det her bare et eksempel på at det skete og LA er i skudlinjen?
Skulle OP finde 3 eksempler mod hvert parti og slå det op før det var OK for dig?
Character_Shop7257 at 2024-03-21 21:02:04+00:00 ID:
kvy4ygr
Det er Reddit vi er på Batman
ImNotALegend1 at 2024-03-22 01:51:41+00:00 ID:
kvzgkpv
Nu er det jo også LA der hæftigt kritiserer regeringen for deres mangel på tilladt ytringsfrihed, b.la. med "koran-loven". Når det så viser sig at det er ytringsfrihed for mig ikke for dig, så skal det vel påpeges?
hhbn at 2024-03-22 06:53:38+00:00 ID:
kw0fr2x
Derer vel forskel på at have ret til at ytre dig og så at have retten til at ytre dig på andre sociale medier.
Hvis jeg kom hjem og spraypaintede "Pikfjæs" på dit hus ville du sikkert også fjerne det.
At politikere fjerner, hvad de alle gør, kritiske kommentarer har intet med ytringsfrihed at gøre. Man kunne ønske de ville lade være, men at de sletter knægter ikke din ytringsfrihed.
Sensivera at 2024-03-22 07:17:30+00:00 ID:
kw0hpvx
Hold da op et elendigt eksempel.
hhbn at 2024-03-22 07:51:28+00:00 ID:
kw0kg3e
Hold da op en elendig kommentar.
Sensivera at 2024-03-22 08:29:56+00:00 ID:
kw0nh65
Kreativi meget. Hvad er det næste fortælle mig din far er stærkere end min.
Det er helt vildt du sammenligner at svine nogen til med at kommentere på et politisk opslag flot 👏
hhbn at 2024-03-22 09:01:54+00:00 ID:
kw0pyn0
Det næste er vel at du fortæller mig at din far er stærkere end min far. Det var dig der kom svingende ind med et tåbeligt statement uden oplæg til debat ikke mig.
Lige i dit tilfælde er det nok ikke almen viden. Men generelt er der en forståelse om at overdrivelse fremmer forståelsen. Det var tilfældet her, hvor det at sætte tingene på spidsen fremmer pointen.
Sensivera at 2024-03-22 09:14:45+00:00 ID:
kw0qzav
Nej det var vist dig der gjorde det. Det er jo ikke overdrivelse, når der er tale om to, fuldstændig forskellige ting. At sige æbler er pærer er ikke overdrivelse. At svine nogen til med fjollede skældsord, er da aldrig en overdrivelse, af et oplæg til debat. Det er noget helt andet. Med mindre man mener p...... Er oplæg til debat. Det har jeg dog aldrig hørt.
hhbn at 2024-03-22 11:57:15+00:00 ID:
kw16ryt
Du kom svingende ind fra højre med et statement. Det var din fejl og ikke andres.
At du ikke evner at forstå sammenhængen eller er uenig i den, er ikke ensbetydende med at den ikke er der.
Helt generelt er pointen at man selv har retten til at bestemme hvem man vil kommunikere med. Hvis man kan anerkende at man ikke vil have andre skriver ring på ens hus så har man også anerkendt den grundlæggende præmis. Nemlig at LA, uanset at vi er uenige heri, er i deres gode ret til at slette indlæg fra andre.
Ronald_Reddit at 2024-03-22 08:09:52+00:00 ID:
kw0lwue
Enig der er forskel på retten. Men hensigten med at fremme ytringsfriheden er vel også, at man velkommer og ønsker debat og “the free market of ideas” også på egen facebookvæg.
Kan godt forstå det virker lidt tarveligt at folk går efter “ens egne” politikere, men som stolt enhedslisten vælger, forventer jeg også, at Øs folketingspolitikere ikke modtager hele den løn som de andre folkevalgte. De skal lede både i ord, men også i handling. Det er indrømmet idealistisk og muligvis en hæmsko for den dagsorden jeg ønsker mig, men det er også en betydningsfuld årsag til, at jeg vil stemme på dem fremfor eksempelvis SF.
Jeg tænker, der er mange liberale, som må have det på samme måde med LA, og forsvarer at slette kommetarer. for det flugter vel meget godt/er en nødvendig forudsætning for liberalismen, at man frivliigt tillader eksempelvis mere debat/diskussion/kritik på ens sociale medie end andre mere magtglade partier kunne finde? Ellers kunne sådan nogle som mig jo drage til forhastede konklusioner og kræve Meta eksproprieret “FOR AT SIKRE FRIHEDEN SKER FYLDEST” ;))
hhbn at 2024-03-22 09:08:09+00:00 ID:
kw0qgp9
Jeg er grundlæggende enig i at det er skuffende at saglige, men kritiske, opslag slettes. Det afspejler ikke de værdier et liberalt parti bør have.
Så kritikken kan jeg fuldt tilslutte mig. Det har bare intet med ytringsfrihed at gøre.
Ricobe at 2024-03-22 07:58:19+00:00 ID:
kw0kztg
At kunne kritisere og lave sjov med magthaverne er hoved essensen af ytringsfrihed. Hvis folk havde svinet dem til er det ok at fjerne det, men saglig kritik skal der være plads til hvis man går ind for ytringsfrihed
hhbn at 2024-03-22 09:06:00+00:00 ID:
kw0qah6
Det er en misforstået sammenblanding. At en organisation ikke ønsker kritik på deres sociale medier har intet med ytringsfrihed at gøre. Du bliver ikke begrænset i din ytringsfrihed af at du ikke må skrive hvad du vil på andres sociale medier.
Hvis LA ville forbyde kritik generelt kunne jeg forstå synspunktet.
Jeg er voldsomt uenig i LAs tilgang til kritik, da jeg egentlig ikke synes det stemmer med det værdigrundlag de bør have. Men det ændrer ikke ved at din ytringsfrihed ikke er på spil her.
Ricobe at 2024-03-22 09:34:40+00:00 ID:
kw0skyk
Jeg siger ikke det går imod de lovmæssige elementer af ytringsfrihed, men når et parti promoverer sig som at være nærmest forkæmper for ytringsfrihed, så er det dobbeltmoralsk at fjerne enhver form for kritik under deres kommentarer spor
Hvis de virkelig ville stå for ytringsfrihedens forkæmpere, så ville de lade saglig kritik blive og enten argumentere imod det eller lade det være op til andre at argumentere imod det. Hvis man ikke kan diskutere emner på et reelt plan, så er der et problem
hhbn at 2024-03-22 11:58:24+00:00 ID:
kw16x10
Jamen så er vi jo også enige. Ingens ytringsfrihed er knægtet, men LA svigter deres værdigrundlag.
Ricobe at 2024-03-22 07:54:18+00:00 ID:
kw0kob3
Det er nok mere fordi LA lige har gjort emnet til en stor kampagne og så ønsker de ikke svar der modsiger deres forfejlede påstand
Sir_Nic at 2024-03-21 21:52:51+00:00 ID:
kvydzih
Jeg tror jeg er blokeret af VenstreDK sådan jeg ikke længere kan hverken se deres side eller kommentere på deres opslag. Efter egen mening har jeg kun, og i en god tone, forholdt mig kritisk til deres opslag før blokeringen.
GoldenBoobs at 2024-03-21 20:58:25+00:00 ID:
kvy4az2
Nej.
jesperbj at 2024-03-21 23:29:43+00:00 ID:
kvyu45k
Selvfølgelig gør de det. Det gør alle organisationer med SoMe kanaler. Tror man andet, er man naiv.