this post was submitted on 23 Mar 2024
1 points (100.0% liked)
/r/Denmark
153 readers
1 users here now
GÅ TIL FEDDIT.DK
Kommentarerne du skriver her sendes ikke tilbage til Reddit.
founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
caesar_the_panzer at 2024-03-23 10:46:12+00:00 ID:
kw6ha46
I artiklen står der et tabel, som viser alderen på Ukrainske asylpar. Langt de fleste er mellem en 18-til-20-årig dreng og 16-til-18-årig pige. Den ene hvor aldersforskellen er over 5 år er mellem en 26 årig Russisk mand og en 16-årig Ukrainsk pige.
Jeg synes at når vi taler om kontroversielle barnebrud, taler vi om f.esk. mellem en mand der er 30+ eller i nærheden og en mindreårig pige. Men der hvor begge parter har næsten den samme alder, men en er stadig mindreårig er fint (slevom jeg synes det er for tidligt for begge parter, da de er for unge, men hvis de gerne vl gøre det, så er det deres valg).
CryptographerMuch675 at 2024-03-23 11:38:01+00:00 ID:
kw6lyee
16 og 26 er også kontroversielt efter danske standarder.
Anu_yousef at 2024-03-23 12:39:49+00:00 ID:
kw6sllj
Hahaha findes der pludselig danske standarder 🤣 sig det til alle mænd der efter første skilsmisse bliver gift med en 20 år yngre barnepige Bubber Casper Christensen
CryptographerMuch675 at 2024-03-23 12:43:27+00:00 ID:
kw6t1bj
Jeps. De nævnte mænd er i høj grad blevet udskammet. Det burde du vide hvis du ellers følger lidt med. Og lad være med at sammenligne voksne mennesker med børn i seksuelle sammenhænge.
Chickendollars at 2024-03-23 17:56:49+00:00 ID:
kw857i2
That poster just want to vent some seething about Danes I think.
Anu_yousef at 2024-03-23 12:46:06+00:00 ID:
kw6tcyi
Hvorfor er de fritaget fra en velfortjent kritik ? Der er ikke og har aldrig været danske standarder. Selv folkevalgte lægger og knalder skolebørn. De er jo om nogen standarden for danske mænd. Og hvad er det med voksne mænd du prøver at sige ?
GrapefruitDramatic93 at 2024-03-23 14:12:27+00:00 ID:
kw74zsw
Jo selvfølgeligt er der normer i et samfund… kan du godt lige børn siden du bilder dig selv noget andet ind???
CryptographerMuch675 at 2024-03-23 13:12:18+00:00 ID:
kw6wo66
Hvem siger at de er fritaget fra kritik? Ikke mig.
Selvfølgelig er der danske standarder. Det er der alle steder.
Tredje sætning giver ikke mening og dit afsluttende spørgsmål giver ikke mening.
Det er en ommer.
Chiliconkarma at 2024-03-23 12:15:09+00:00 ID:
kw6przd
Det var lovligt ind til Støjberg skulle have juridisk rygdækning for hendes propaganda.
CryptographerMuch675 at 2024-03-23 12:20:27+00:00 ID:
kw6qd0o
Ja, men stadig kontroversielt. Ligesom Fonsecas sag. Og Jeppe Kofoed, Opfeldt og hvad de ellers hed.
Chiliconkarma at 2024-03-23 13:55:01+00:00 ID:
kw72g9j
Jeg kan ikke huske at der var meget fokus på det.
CryptographerMuch675 at 2024-03-23 14:45:52+00:00 ID:
kw7a4gv
Så husker du dårligt.
joizo at 2024-03-23 12:02:08+00:00 ID:
kw6odxj
Stadig langt bedre end fonseca som var nede og hente i hende i 5. Klasse
CryptographerMuch675 at 2024-03-23 12:05:41+00:00 ID:
kw6orf7
En smule bedre, ja.
Exo_Sax at 2024-03-23 14:29:27+00:00 ID:
kw77krv
Åbenbart ikke mere kontroversielt, end at man tilsyneladende kan sidde i Folketinget trods samkvem med 15årige piger. Det er jo sket mere end én gang.
Barnebrudsloven er et politisk makværk af dimensioner, hvor vi altså har politikere, der åbenbart ikke kan se problemet i selv at finde sammen med partnere, der er på grænsen til mindreårige, skiller flygtningepar ad, fordi der fx er 2-4 år mellem en brud og hendes mand, uden hensyn til de mange kulturelle årsager, der kan være til det, og uden at tage hensyn til, hvad der egentligt er bedst for parterne.
Loven eksisterer som led i skiftende regeringers fælles ønske om, at Danmark skal være så hård og uønsket en destination for en særlig type mennesker som muligt. Selvfølgelig skal vi hjælpe folk, der kommer hertil, og fortæller, at de fx er tvunget ind i et forhold, de ikke ønsker at være i, og det kan vi også sagtens. Men det er ikke målet med den nuværende lovgivning, og resultaterne er derefter.
anthracene at 2024-03-23 11:47:12+00:00 ID:
kw6mv35
En del af problematikken med de mellemøstlige par er også at kvinden/pigen ikke nødvendigvis er blevet gift frivilligt... Det samme kan selvfølgelig gøre dig gældende for ukrainere, men jeg har ikke hørt om arrangerede ægteskaber der. Arrangerede ægteskaber med mindreårige er desværre almindelige i mange mellemøstlige og nordafrikanske lande.
johnjohn1913 at 2024-03-23 12:15:29+00:00 ID:
kw6pt96
Det er præcis derfor “barnebrude” er så vanvittigt et udtryk. Folk får jo billedet i hovedet af en gammel gubbe med en 12 årig pige. I stort set alle tilfælde er det nogen som er unge voksne med andre snarligt myndige personer.
AnonyMoose_2023 at 2024-03-23 15:12:32+00:00 ID:
kw7eao2
Det var et relevant udtryk i den tidligere sag fordi der var gamle mænd med børn.
Hvilket ikke lader til at være tilfældet i den nuværende sag.
arrig-ananas at 2024-03-23 16:17:58+00:00 ID:
kw7osfl
Langt de fleste par var også mellem piger på 16-17 år og mænd i 20'erne i den oprindelige sag. Der har været nævnt et enkelt 'ægte' barnebrud-par mellem en mand i 50'erne og en pige under 20, men der er usikker omkring om de ankom i forbindelse med Inger Støjberg sagen, eller de allerede opholdt sig på et asylcentre (adskilt som loven allerede foreskrev) da sagen greb om sig.
dakjelle at 2024-03-23 19:02:21+00:00 ID:
kw8g1et
Og i den anden sag var der også et element af sikkerhed for de piger som var gift med gamle mænd. Der hvor de kom fra var det måske den eneste måde at få en eller anden form for beskyttelse.
Men Støjberg havde alle muligheder for at vise hun gjorde det for pigerne og kunne i samme forbindelse også have åbnet op for asyl til alle kvinder som er udsat for trafficking.
Meera_dk at 2024-03-23 17:41:18+00:00 ID:
kw82l5k
Kan du referere til en tabel fra den tidligere sag?
BrokenBiscuit at 2024-03-23 23:17:10+00:00 ID:
kw9k8s8
Nej, det var da lige netop det det ikke var. Fortællingen om 40-50 årige mænd med unge piger viste sig jo at være det pure opspind, og de sager eksisterede slet ikke i virkeligheden.
Er ærlig talt lidt mut over at den løgn stadig florerer i bedste velgående...
SillyPoodles at 2024-03-23 16:50:49+00:00 ID:
kw7u60w
Kom for at sige det her
italiensksalat at 2024-03-23 18:53:14+00:00 ID:
kw8ek7a
Og hvor mange sager var der egentlig hvor aldersforskellen var så høj?
Stellar_Duck at 2024-03-23 23:38:14+00:00 ID:
kw9ney9
Et par stykker i Folketinget i det mindste.
italiensksalat at 2024-03-24 06:36:30+00:00 ID:
kwb363r
Som kunne være klaret alligevel ved en individuel vurdering.
BrokenBiscuit at 2024-03-23 23:15:21+00:00 ID:
kw9jz5y
Helt enig, og jeg synes det er vigtigt at huske på at det samme mønster gjorde sig gældende i instrukssagen. Der var næsten alle sagerne også en dreng på omkring 20 og en pige som var 16-17.