altialtiOSIBIL

joined 2 years ago
[–] altialtiOSIBIL 2 points 2 weeks ago

Oh no, no need to apologise for looking out for your fellow man (person, etc.) :) I appreciate that.

I do have experience driving motorway here at home, but those are mostly 2x2 lanes. I also have taken a couple of trips to Germany and driven the Autobahn and that worked well.

It's just this summer we're going way south, so we'll be driving many hours, so 150 could save us time at the end. Also the car I'm driving is much nicer. Though I dont like driving past 160, so its very unlikely I'll do that.

So I want to be able to identify where there's no speed limits so I can go 150 or whatever fits the conditions. Otherwise I'll adhere to the speed limits.

[–] altialtiOSIBIL 1 points 2 weeks ago

Right, so 2 lanes and a barrier means 130, unless I see an end of speed limit sign.

Tailgaiting will cost me my license? :O DAMN! No wonder you drive so well in germany. I had no idea. Also driving fast from stop light to stop light is also a shock to me. But I guess it also depends on the car. Like if you have a car that can really move fast, then that has to be worse than an ID4?

[–] altialtiOSIBIL 1 points 2 weeks ago (3 children)

Cool and what do the "no limit" signs say specifically? They just look like this?

[–] altialtiOSIBIL 1 points 2 weeks ago (2 children)

What does the signs say? "No Limit" in german?

Also how often are they spaced?

And can you trust google maps complete? (and what does it say there?)

Sorry lots of questions, I really have no plan of driving like a mad man, but if the conditions, dry, high visiblity, good car spacing, good road, then I see no reason not to drive faster.

[–] altialtiOSIBIL 2 points 2 weeks ago (10 children)

Are the no limit zones shown on google maps?

Also how well/visible are the signs?

I fear thinking some section is no limits only to get a massive ticket.

Of course I would drive after the conditions

[–] altialtiOSIBIL 1 points 3 weeks ago (1 children)

Man skal tilpasse sin kørsel, så man medvirker til et godt trafikflow og ikke er til ulempe for andre trafikanter. Det fremgår af færdselslovens § 3, stk. 1 og 2, om hensynsfuld og forsigtig kørsel, samt § 5 om unødvendig hindring af trafikken.

Så længe du ikke trækker ud med mindre der er frit, så kan du fint nulre med den hastighed du har lyst til. Men hvis det sænker flowet, så har du ikke tilpasset din kørsel til et godt trafikflow.

Men det siger du at du gør, og så er alt er jo fint. Det siger alle andre osse jævnfør artiklen linket, hvor det så viser sig ikke at være tilfældet.

[–] altialtiOSIBIL 0 points 3 weeks ago (3 children)

Hvis du kører ind til siden og ikke forhindrer trafikken i venstre spor mens du kører din helt egen hastighed, så ingen problem. Hvis ikke, så er det meget egoistisk adfærd.

[–] altialtiOSIBIL 0 points 3 weeks ago (5 children)

Hvorfor tror du at den er 118? Det er fordi vi skal vente på en masse egoister som kører 110 og ikke tager hensyn.

[–] altialtiOSIBIL 0 points 3 weeks ago

Jamen det lyder som om du kører perfekt så. Ligesom de fleste siger de gør

[–] altialtiOSIBIL 0 points 3 weeks ago (7 children)

Og nej, det er ikke til fare for andre at køre 110 i stedet for 130, så længe man ikke trækker direkte ud foran andre eller anden slags chikanekørsel.

Det er lige netop det der sker!

  1. Hvis du ikke kører hastighedsgrænsen, så kør inde til højre.
  2. Hvis du skal overhale, så kom op på 130 km/t inden du trækker ud i venstre spor, overhal, træk ind igen.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/vi-tror-vi-er-gode-til-holde-til-hoejre-i-trafikken-virkeligheden-siger-noget-andet

Hvorfor kører du ikke bare 90 km/t bagved lastbilerne? Det tager kun 13 minutter længere pr time? De kører super stabilt.

[–] altialtiOSIBIL 0 points 3 weeks ago* (last edited 3 weeks ago) (2 children)

Det er helt fint. Kør 80, 90, 100, 110 hvor du må køre 130, men så accelerer til fartgrænsen når du overhaler, så du ikke smadrer flowet i ydrerste bane.

Kort sagt: Tænk på andre mennesker end dig selv og din egen økonomi.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/vi-tror-vi-er-gode-til-holde-til-hoejre-i-trafikken-virkeligheden-siger-noget-andet

Det koster ca 10 min i timen at køre 110 i stedet for 130. Det koster ca 10 min yderligere at køre 90 i stedet for 110.

Hvorfor kører du ikke bare 90 km/t inde bag lastbilerne? De kører super stabilt

 

Hvorfor er det at vi ikke "modkrænker" Rusland? Fordi vi vil være bedre end dem?

view more: next ›