this post was submitted on 29 Sep 2025
13 points (100.0% liked)

Feddit.dk

1278 readers
14 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Velkommen til Kulturmandag!

Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt – eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand.

🎬 En film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden? 🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman?

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver mandag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com 4 points 2 weeks ago (1 children)

Jeg syntes det første hades blev helt sindssygt monotont at spille efter meget kort tid. Der er bare det samme igen, og igen, og igen, absolut ingen variation bare grind til du dør, start forfra og gentag. Hvordan folk får mere end nogle ganske få timers spilletid totalt ud af det forstår jeg simpelthen ikke.

[–] SorteKanin 2 points 2 weeks ago (1 children)

Det kan jeg ikke rigtig genkende. Der er mange forskellige våben at vælge imellem og hver våben har mange variationer. For slet ikke at tale om alle de forskellige måder man kan spille på ved at vælge forskellige boons. Så er der også den gode historie der får en til at have lyst til at fortsætte. Jeg er enig i at man på et tidspunkt har prøvet det hele, men det tager lang tid før man når det punkt.

[–] ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com 2 points 2 weeks ago* (last edited 2 weeks ago) (1 children)

Der er mange forskellige våben at vælge imellem og hver våben har mange variationer. For slet ikke at tale om alle de forskellige måder man kan spille på ved at vælge forskellige boons

Det er jo stadig bare hack-n-slash på de samme monstre igen og igen, de forskellige våben og Boons giver kun utrolig lille følelse af variation. Det er omtrent samme monotone grind-spil som f.eks. diablo, men du er tvunget til at starte helt forfra hver eneste gang du vil spille.

Jeg syntes også historien fyldte meget lidt i det første, det virkede mest bare som en lille fodnote i spillet. Jeg har måske spillet sammenlagt 6 timer, de sidste 4 af dem i ren stædighed fordi mange insisterer på, at det er godt. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor folk syntes det er så mega fedt, min oplevelse af det er meget middelmådig. Slet ikke dårligt, men absolut ikke så godt som mange siger det er.

[–] Drigo@sopuli.xyz 2 points 2 weeks ago (1 children)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor langt du er kommet men du siger du kun har spillet det i sammenlagt 6 timer. Så giver det mening du har føles af, at historien kun er en fodnote, hvis du ikke har klaret sidste bossen. Det er virkelig der, historien begynder at udvikle sig.

Der der også 6 forskellige våben, men senere så låser du op for "variationer" af alle våben, dvs der er 24 forskellige våben du kan vælge imellem. Plus, du kan få en Daedalus hammer, som kan give nye effekter som ændre våbnets spille stil lidt eller meget.

[–] ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com 2 points 2 weeks ago (1 children)

Måske...det lyder som virkelig dårligt game-design hvis historien først åbner op efter sidste boss I spillet.

Mængden af våben tror jeg ikke ville have gjort noget som helst for at ændre på den vanvittigt monotone følelse spillet giver. Om man haller læs på endeløse mønstre med våben A, B eller C giver jo reelt ikke noget variation.

[–] Drigo@sopuli.xyz 2 points 2 weeks ago

Altså hele historien går jo at du prøver at komme ud af helvede. Men når du så klarer sidste bossen er det der historien rigtigt åbner op. For det er jo en rougelite, så du skal klare den igen og igen for at få hele historien med