Nyheder
For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.
Regler
1. Brug artiklens titel
Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.
2. Brug ikke tekstfeltet ("body")
Link udelukkende til artiklen og brug ikke tekstfeltet ("body" på engelsk). Hvis du vil tilføje noget, så skriv en kommentar. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet. Undtagelse: Det er tilladt at dele et referat af en artikel bag betalingsvæg i tekstfeltet.
3. Kun nye artikler
Artikler skal være mindre end en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.
4. Debat-indlæg og andet skal markeres
Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.
view the rest of the comments
Referat af teksten:
Manglende tillid til inklusion: En ny undersøgelse viser, at forældre har mistet tilliden til, at folkeskolen kan inkludere flere børn med særlige behov.
Politisk ambition: Politikerne og forvaltninger i de fleste kommuner ønsker en mere rummelig folkeskole. Københavns Kommune vil investere 400 millioner kroner i efteruddannelse af lærere og pædagoger samt flere voksne i klasseværelserne over de næste fire år.
Mangel på klare planer: Forældrene oplever, at der ikke er klare planer for, hvordan børn fra specialtilbud skal integreres i den almindelige undervisning.
Undersøgelsens resultater: En undersøgelse fra Skole og Forældre viser, at 64 procent af forældre uden børn med særlige behov ikke har tillid til inklusionsplanerne.
Bekymring for mistrivsel: Der er bekymring for, at inklusion ikke fungerer godt nok, og at børn i almindelige klasser mistrives på grund af manglende ressourcer og støtte.
Inklusionsforskerens pointer: Janne Hedegaard Hansen påpeger, at succesfuld inklusion kræver tydelig ledelse, specialpædagogisk viden og positiv feedback til børnene.
Erfaringer fra USA: Erfaringer fra skoler i Los Angeles viser, at to lærere i klassen, hvoraf den ene har specialpædagogisk viden, kan skabe et trygt og anerkendende læringsmiljø. Dette kan også overføres til danske forhold.
Dét, tror jeg faktisk, vil have en positiv effekt. Det vil ikke løse problemet, men det vil gøre det lettere for læreren at gennemføre undervisningen, når der er en dedikeret pædagog (med specialviden, som det foreslås) til at aflaste.
Det sker bare alt for sjældent, at der er mandskab nok, da det er dyrt, og der er mangel på både lærere og pædagoger.
Men jeg anerkender, at det kunne være en del af løsningen på et komplekst problem.
Mere rummelig eller billigere? Jeg har på fornemmelsen at det er den sidste.