Nyheder
For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.
Regler
1. Brug artiklens titel
Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.
2. Brug ikke tekstfeltet ("body")
Link udelukkende til artiklen og brug ikke tekstfeltet ("body" på engelsk). Hvis du vil tilføje noget, så skriv en kommentar. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet. Undtagelse: Det er tilladt at dele et referat af en artikel bag betalingsvæg i tekstfeltet.
3. Kun nye artikler
Artikler skal være mindre end en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.
4. Debat-indlæg og andet skal markeres
Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.
view the rest of the comments
Ja hun var pænt vild, men det er længe siden.
Du tænker at de andre engagerede elever vil mene det er fair at dem der sidder og larmer og ikke deltager, får lige så gode karakterer som dem?
Det kan vel også være et udtryk for at lærerne netop ikke vil ødelægge fremtiden for dem? Hvis deres indsats er til 00 hele året så trækker censor og lærer dem alligevel lige op på en 02er ved en eksamen, fordi de ikke vil være røvhuller?
Som jeg husker min skolegang var det også alment kendt, at det tit var dem der fik dårlige standpunktskarakterer, der havde bedst mulighed for forbedre det. Hvis man skulle til eksamen i faget var de alligevel ligegyldige.
Og jeg tror heller ikke man skal underkende motivationen "truslen" om en eksamen kan give en elev, og måske en lav standpunktskarakter netop fortæller dem de skal tage sig ekstra sammen.
Skal jeg være helt ærlig er jeg tilbøjelig til at mene der ikke rigtig er noget problem i at standpunktskarakterer reflekterer lidt andet end bare et øjebliksbillede af fagligt niveau.
Jeg tænker ikke at konsekvensen med et lavere standpunkt er hjælpsomt hvis altså det faglige niveau er til et højere. Nej selvfølgelig kan man ikke give elever, som slet ikke deltager et højere standpunkt baseret på skriftelig kunnen alene, men det undersøgelsen indikerer er, at problemet potentielt stikker dybere end larmende og forstyrrende elever; altså at det er noget systemisk.