Nyheder
For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.
Regler
1. Brug artiklens titel
Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.
2. Brug ikke tekstfeltet ("body")
Link udelukkende til artiklen og brug ikke tekstfeltet ("body" på engelsk). Hvis du vil tilføje noget, så skriv en kommentar. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet. Undtagelse: Det er tilladt at dele et referat af en artikel bag betalingsvæg i tekstfeltet.
3. Kun nye artikler
Artikler skal være mindre end en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.
4. Debat-indlæg og andet skal markeres
Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.
view the rest of the comments
Fordi det ikke har noget med deres faglige evner at gøre. Fordi det ændrer hvilke muligheder, de har i fremtiden og medvirker til negative spiraler. Det er ikke skolens opgave at opdrage børn, uanset hvilke forventninger og forventninger nogen forældre har.
Din tysklærer lyder nederen og som om en, der ikke burde have undervist.
Ja hun var pænt vild, men det er længe siden.
Du tænker at de andre engagerede elever vil mene det er fair at dem der sidder og larmer og ikke deltager, får lige så gode karakterer som dem?
Det kan vel også være et udtryk for at lærerne netop ikke vil ødelægge fremtiden for dem? Hvis deres indsats er til 00 hele året så trækker censor og lærer dem alligevel lige op på en 02er ved en eksamen, fordi de ikke vil være røvhuller?
Som jeg husker min skolegang var det også alment kendt, at det tit var dem der fik dårlige standpunktskarakterer, der havde bedst mulighed for forbedre det. Hvis man skulle til eksamen i faget var de alligevel ligegyldige.
Og jeg tror heller ikke man skal underkende motivationen "truslen" om en eksamen kan give en elev, og måske en lav standpunktskarakter netop fortæller dem de skal tage sig ekstra sammen.
Skal jeg være helt ærlig er jeg tilbøjelig til at mene der ikke rigtig er noget problem i at standpunktskarakterer reflekterer lidt andet end bare et øjebliksbillede af fagligt niveau.
Jeg tænker ikke at konsekvensen med et lavere standpunkt er hjælpsomt hvis altså det faglige niveau er til et højere. Nej selvfølgelig kan man ikke give elever, som slet ikke deltager et højere standpunkt baseret på skriftelig kunnen alene, men det undersøgelsen indikerer er, at problemet potentielt stikker dybere end larmende og forstyrrende elever; altså at det er noget systemisk.
Kan man virkelig sige det så simpelt? Der er da mange ting man lærer i skolen som godt kan beskrives som opdragelse (at sidde stille, at lytte, at modtage en fælles besked, at tage ansvar, at lave sine ting, osv.).
Nej selvfølgelig er det ikke så simpelt, men det primære arbejde bør foregå i hjemmet. Hvilket "opdragelsesmiljø" er bedst, et med en normering som hedder 1-2 voksne til 2,4 barn (eller hvad gennemsnittet nu er) eller 1 voksen til 24-28 børn? At tage i mod besked, lytte tage ansvar, at lave sine ting er mindst ligeså vigtigt i hjemmet som i skolen.
Jeg er generelt enig med hvad du skriver her, men jeg mener dog ikke at man kan sige, at det primære opdragelsesarbejde bør foregå i hjemmet. Skolens job er at uddanne og danne børnene. Der er tale om to forskellige arenaer, og det primære ansvar for opdragelse til at fungere i en bestemt arena, tilfalder den arena. Dvs. skolens primære ansvar er at opdrage børnene til at fungere i skolen, mens forældrenes primære ansvar er at opdrage børnene til at fungere i familiens, og hjemmets arena.
Men det er lidt et sidespor. Der er selvfølgelig tale om en form for diskrimination, og læner man sig op ad anden forskning, så er der nu nok også tale om noget racisme i nogle tilfælde - også selv om det sagtens også kan være den udadreagerende adfærd.
Absolut ikke uenig, men jeg tror overlappet mellem de to arenaer er større end nogen forældre ønsker de skal være. Altså det som får børn til at fungere i skolen får dem også til at fungere i hjemmet og vice versa. Men der er ikke tvivl om, at det er svært at sige hvor snittet skal lægges, hvor det ene starter og det andet slutter.