Nyheder
For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.
Regler
1. Brug artiklens titel
Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.
2. Brug ikke tekstfeltet ("body")
Link udelukkende til artiklen og brug ikke tekstfeltet ("body" på engelsk). Hvis du vil tilføje noget, så skriv en kommentar. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet. Undtagelse: Det er tilladt at dele et referat af en artikel bag betalingsvæg i tekstfeltet.
3. Kun nye artikler
Artikler skal være mindre end en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.
4. Debat-indlæg og andet skal markeres
Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.
view the rest of the comments
Det skaber stigmatisering, at børn med diagnoser føler sig forkerte og bagud, fordi de er pålagt at opholde sig i en stor klasse uden ligesindede (for at spare penge), der mindsker deres selvværd, fremfor at få den støtte, de har brug for.
I dag har kravene til lærere vokset sig store, og det kan være svært af finde tid til reel undervisning, fordi der er så høje forventninger fra forældre og andet ansvar, der påfalder læreren. Derfor, mener jeg ikke, det er en selvfølge, at en lærer skal uddannes i at håndtere børn med specielle behov oven i at de også skal undervise.
Det er nemt at sige, men at stå den faktiske situation som lærer i en klasse med flere børn med særlige behov og forsøge at få undervisningen til at hænge sammen, kræver utroligt meget af et menneske.
Ja der burde følge nogle penge med i sådan et projekt. Det er bestemt ikke tiltænkt som en spareøvelse, selvom den nuværende implementering ser sådan ud.
Jeg ved ikke om man bliver mere ligesindet pga. specielle behov. Man skal også huske at specialbørn ikke kun genererer de normale børn. De generer også hinanden. Hvis man putter dem alle i en krudttønde af en specialklasse, så kan man da være helt sikker på at de intet får lært og dermed øger forskellen til de normale børn. Jeg mindes at specialklassen i min barndoms skole bare blev pacificeret ved at læse tegneserier dagen lang. Så var de da af vejen. Det er ikke en løsning som jeg kan stå inde for.
Det er jo også "bare" folkeskolen, ikke et universitet. Pensum over alle ti år er ikke større end at børn sagtens kan lære det faglige på meget kortere tid. Jeg tror ikke på at inklusionen af de lidt langsommere lærende børn er fagligt skadelig for de normale børn. På det punkt synes jeg faktisk at mine børns skole er god nok til at finde på noget som passer til børnenes individuelle behov. Det er ikke meget som foregår på hele klassen. De får forskellige opgaver tilpasset til den enkelte med mulighed for at trappe op og ned efter behov.
Det er mere den distraktion som sker som er problematisk. Når nu børnene er vurderet til at være indenfor pædagogisk rækkevidde, så bør lærerne også kunne række ud pædagogisk.
Ja, det erindrer jeg også. Godt at samfundet har flyttet sig siden.
"Problembørn" (læs: autistiske, udsatte, højt begavede, o.lign.), der ikke får støtte, har desværre tendens til at besværliggøre undervisningen og derved sænke indlæringen for de "normale børn" (læs: velfungerende, neurotypiske, fra kernefamiler, o.lign.)
Det er godt at høre :)